I rollen som processansvarig kommer du att vara spindeln i nätet mellan företagets kunder och IT och sköter kontakten med såväl chefer som beställare och tekniker. Är två av dina starkare egenskaper att du är strukturerad och kommunikativ, samt att du har ett intresse för IT och teknik? Då kan detta mycket väl vara en klockren tjänst för dig!

Din vardag

Som processansvarig tar du ett ägandeskap över det operationella genomförandet av processaktiviteter såsom incidenthantering, uppföljning och planering. Du kommer arbeta med att se över processer och skapa struktur för att få enheterna inom IT att samarbeta väl. Du agerar kontaktyta mellan kunderna och företagets IT-tekniker för att lösa incidenter på bästa sätt Du följer upp och ser till att leveransen sker enligt avtalade Service Level Agreements.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Wise IT och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och sträcker sig långsiktigt framåt. Det finns goda möjligheter för förlängning och att på sikt bli överrekryterad till företaget om viljan finns från båda parter.

Vem är du?

Vi tror att du har goda kunskaper om ITIL (gärna är du certifierad) och har arbetat minst ett par år med liknande arbetsuppgifter. Som person är du tydlig i din kommunikation och drivs att skapa fungerande processer. För att vara framgångsrik i denna roll är du strukturerad, ansvarstagande och har förmågan att skapa och förmedla en helhetsbild av företaget och kan planera och prioritera utifrån den. Du har även flytande kunskaper i både svenska och engelska.

Låter det intressant? Ansök idag då urval sker löpande! Inte helt rätt för dig? Tipsa gärna en vän!

Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.