Vi söker en serviceinriktad, kommunikativ och engagerad person som vill jobba i ett världsledande internationellt företag med produkter och system som minskar miljöpåverkan inom industrin, skapar ren och säker arbetsmiljö samt ökar produktionseffektivitet. Är det dig vi letar efter?

Om rollen

Som servicedesktekniker hos det snabbväxande företaget Nederman är du del av ett trevligt team med högt i tak och god teamkänsla. Rollen ingår i Servicedesk och IT Operations med kollegor på plats på huvudkontoret i Helsingborg samt t.ex. i USA. I rollen hanterar du inkommande ärenden från internationella medarbetare vid problem med datorer, system, telefoner eller annan arbetsplatsutrustning. Du fördelar ärenden mellan olika supportavdelningar samt jobbar med hårdvarubeställningar, dokumentation, felsökning, installation och underhåll av teknisk utrustning samt administrerar användare i interna system.

Om dig

Vi tror att du är en strukturerad, självgående och noggrann lösningsorienterad lagspelare med minst ett par års erfarenhet i liknande roll. Du har slutfört gymnasiet och gillar att jobba med Microsofts produkter (Windows 10, AD, Office 365), samt uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska. Har du erfarenheter inom Skype, Competella, Citrix, IFS eller MS AX är det ett plus.

Din ansökan

Nederman jobbar tillsammans med Wise IT i denna rekrytering och du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Peter Hessing vid frågor. Välkommen att ansöka via vårt webformulär snarast, inte mail, då ansökningar behandlas löpande.