Vill du vara med på en tillväxtresa och bidra i en nyckelroll på ett företag som växer lokalt och internationellt? Har du god förståelse för teknik och är väl insatt i system-arkitektur? Då skulle du kunna passa för rollen som Group Systems Manager. Ramudden söker nu dig som vill arbeta i en ny roll hos oss där får du ansvara för koncernens systemflora och vara en del av en snabbrörlig organisation med stark sammanhållning. Nyfiken på att veta mer? Sök tjänsten som Group Systems Manager redan idag!

Din vardag

Ramudden är en helhetsleverantör och konsult inom arbetsplatssäkerhet i trafikerade miljöer. Vi stöttar våra kunder i att skapa säkrare arbetsplatser och att efterleva regelverket som krävs utmed vägar, järnvägar och vid byggarbetsplatser.
Som Group Systems Manager hos oss ansvarar du för samordning, prioritering och utveckling av koncernens systemflora. Du blir en central del i Ramuddens IT-stöd och den sammanhållande länken i vårt arbete med systemutveckling, implementationer och utbildning. Din mission är att se till så att våra verksamhetssystem på bästa sätt ger stöd åt våra processer på ett användarvänligt, kvalitetssäkrat och kostnadseffektivt sätt. Du föreslår arkitektur och strategi för att utveckla och optimera vår systemflora. Vägen mot visionen kan innebära nyttjande av såväl tillfälliga API:er samt manuella handgrepp, dock styr du ständigt mot den långsiktiga visionen och arkitekturen som du är med och fastställer. Vi står inför flera spännande förändringar, allt från systemval till utrullning.

Ditt uppdrag är att med helikopterperspektiv driva och samordna projekt som syftar till att utveckla och förbättra vår verksamhet, både ur ett system- och processhänseende. Du kommer att arbeta nära vår organisation för IT-drift, våra systemägare och vår kunniga personal. Vi erbjuder en stabil arbetsplats i ett framåtblickande företag med entreprenörsanda och kunniga, drivna och omtänksamma kollegor.

Vem är du?

För att trivas i rollen som Group Systems Manager tror vi att du är kommunikativ, strukturerad och lyhörd. Du är en nyfiken person som kan arbeta självständigt och har förmågan att fånga upp goda idéer och förstår olika rollers behov och krav på systemfunktionalitet. Du har ett prestigelöst sätt och du förstår vikten av att kunna kommunicera IT- och systemtermer på ett sätt som får ”alla” att tycka det är lätt att göra rätt! Vi tror att du har god förmåga att utbilda organisationen till att ha ett mer digitaliserat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill komma i kontakt med dig som har en pedagogisk förmåga och är en riktig ’doer’.

Kvalifikationer för tjänsten:

  • Vi tror att du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet.
  • God förståelse för teknik, system-arkitektur och integrationer.
  • God kännedom inom områdena ekonomi/redovisning, fakturerings- och verksamhetssystem samt integrationer av dessa.
  • Goda kunskaper i sharepoint/teams och förmåga att utveckla och utbilda vår organisation till ett mer digitaliserat arbetssätt.
  • Tidigare erfarenhet från tjänste-/serviceföretag.
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Kontaktperson

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise IT. Vill du veta mer om jobbet, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Catherine Gewalli 076-007 17 40. Wise IT kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, då de värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur de behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Passar vi dig?

Ramudden erbjuder en stabil arbetsplats i ett framåtblickande företag med stark sammanhållning och stor entreprenörsanda. Är du en positiv och glad lagspelare som vill utvecklas i en expansiv miljö kommer du att trivas hos oss. Vi på Ramudden ser personalen som den viktigaste tillgången och därför satsar vi extra på våra medarbetare. ”Passion for health” är vår interna friskvårdssatsning som fokuserar på att vi skall må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare.

Ramudden finns idag på ett 60-tal platser i Sverige, Norge, Finland och Estland. Huvudkontoret ligger i Gävle. Ramuddenkoncernen omsätter ca 1,3 miljarder per år och har fler än 650 anställda.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Duktiga och roliga kollegor
  • Eget ansvar
  • Företagshälsovård
  • Friskvård
  • Gratis gym