Sappa är en av de fyra största telekombolag med sitt huvudkontor i Göteborg. De erbjuder bredband, TV, digitala omsorgstjänster och telefoni till nöjda kunder i hela landet. Något som ligger dem varmt

Är du lösningsorienterad, har ett stort intresse för IT och vill arbeta med drivna och kompetenta kollegor? Sappa söker nu en Supporttekniker som kommer vara med i deras spännande resa framåt. 

DIN VARDAG

Som Supporttekniker kommer du arbeta i ett team av härliga medarbetare där ni hanterar olika typer av ärenden som inkommer från första support-linan. Du analyserar problemen, gör prioriteringar och blir spindeln i nätet beroende på vilken typ av incident som uppstår. Här kommer du ha kontakt med kunder, nätägare, kommunikationsoperatörer och olika avdelningar internt inom Sappa.

Ärenden kan handla om allt ifrån TV och Bredband till nätverk och applikationer. Support ges via telefon eller mailkontakt.
Kulturen på Sappa präglas av samarbete, engagemang och flexibilitet. Man gillar att ha roligt tillsammans och ställer upp för sina kollegor när det behövs.

Är du en person som gillar att ta ansvar finns det även goda utvecklingsmöjligheter. 

VEM ÄR DU?

I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. För att trivas och lyckas ser vi att du har en vilja att lära dig nytt, besitter ett analytiskt sinne och förmågan att vara proaktiv.

Du drivs framåt av att hjälpa kunder och kollegor med kvalité och effektivitet i fokus. Vidare ser vi att du är en lagspelare som sätter laget före jaget. Har du jobbat i en kundtjänsts first line eller mött kunder i butik så har du förmodligen en stor förståelse för vad vi vill uppnå i vad vi avser med hög servicegrad.

Utöver det ser vi gärna att du har:

  • Grundläggande kunskap inom nätverksteknik.
  • God svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du även har erfarenhet av:

  • Cisco eller andra nätverksprodukter
  • Wi-Fi
  • IP-Telefoni

Arbetstiderna är förlagda under dagtid, kvällstid och en helg i månaden. 

I denna rekryteringen samarbetar vi med Wise IT. För mer information kontakta Rekryteringskonsult Simon Andreasen på mobil: 0735-216548 eller simon.andreasen@wiseit.se.

PASSAR VI DIG?

Företagstext/Om kunden. Kopiera helst inte standardtext från webb utan försök anpassa det till rollen (t.ex fokus på IT-avdelningen och hur det är att jobba där). Vanlig företagsfakta kommer de flesta googla sig till själva.