Är du en serviceinriktad och driven person som gillar när det händer mycket? Vi på Wise IT är nämligen på jakt efter en finsktalande 1st line supporttekniker, är det du? Skicka in din ansökan direkt! 

Din vardag

I rollen som 1st line supporttekniker kommer du ta emot inkommande samtal och mejl från nordiska användare som behöver hjälp med sina IT-relaterade problem. Med hjälp av din pedagogiska förmåga förklarar du lösningar på problemen på bästa sätt för användarna över telefon.

De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig. Exempel på arbetsuppgifter är allt ifrån felsökningar till installationer av program och diverse kommunikationsproblem. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel. Eftersom att du är en lösningsorienterad och kommunikativ person trivs du i rollen att ge support till andra.

Vem är du?

För den här rollen krävs det en flytande nivå av både svenska och finska i tal och skrift. Du bör även ha en gedigen IT-vana och gilla problemlösning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från en liknande roll där du arbetat i Windowsmiljö, Active Directory, Exchange/Outlook samt Microsoft 365. Kanske har du även en IT-utbildning?

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Vendela Bennström (vendela.bennstrom@wiseit.se). Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!