Är du en person med en vilja att förstå varje kunds önskemål och anpassa din service därefter? Trivs du med ansvarsfulla arbetsuppgifter? Välkommen med din ansökan!

Din vardag

Som 1st line tekniker kommer du att arbeta med teknisk support och problemlösning mot företagskunder. Du kommer få möjligheten att ge teknisk support både över mejl och telefon. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper.

I jobbet ingår följande arbetsuppgifter:

  • Arbeta med first line support
  • Rådgivande och hjälp vid tekniska problem
  • Ärende- och licenshantering
  • Fjärrstyrning och support i Microsoftmiljö

 

Vem är du?

I rollen som 1st line tekniker söker vi framförallt dig som är en kommunikativ och tålmodig person som motiveras av att ge kunder riktigt bra service samt att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av teknisk support men även teknisk kompetens inom Active Directory och Office 365. Utöver det är det en stor fördel om du även har en teknisk utbildning.

 

Kompetenskrav:

  • Minst ett års erfarenhet inom 1st line support
  • Vana av att arbeta i Microsoftmiljö
  • Erfarenhet av ärende- och kontohantering

 

Vilka är vi på Wise IT?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult på telefonnummer 0760685530