Vill du bli en del av Lindab? Vi utvecklar energieffektiva lösningar för hälsosamma inomhusmiljöer och vi gör det på ett sätt som även skapar ett bättre klimat för vår planet.

Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa med lösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. I norra Europa har vi även ett omfattande erbjudande av tak, fasader och takavvattning. Lindab finns i 20 länder i Europa och omsätter ca 9 miljarder.
Vi har en decentraliserad organisation med ca 4500 medarbetare som jobbar nära kunderna, där vår drivkraft är att skapa ett bättre klimat. Vi spenderar 90 procent av vår tid inomhus och inomhusklimatet är avgörande för hur vi mår.

Varmt välkommen till oss!

DIN VARDAG HOS OSS

Vi söker en specialist inom applikationsfamiljen Microsoft Axapta, Microsoft Dynamics AX och/eller Microsoft Dynamics Finance and Supply chain management.
I rollen som kommer du att arbeta med support och förvaltning av våra befintliga affärssystem Microsoft Dynamics AX och Microsoft Dynamics 365, Finance and Supply chain management, där vi har ca 1 800 användare i ett antal bolag runt om i koncernen. Du kommer att ingå i vårt projektteam som migrerar till och inför Dynamics 365 Finance and Supply chain mangement. Här arbetar du som applikationsexpert och ser till så att vi konfigurerar och använder systemet på bästa sätt. Du medverkar i utvecklingen och effektiviseringen av våra affärsprocesser.

FÖR ATT LYCKAS I ROLLEN TROR VI ATT DU

  • Är välstrukturerad och serviceinriktad, som trivs under ledorden ”ordning och reda”.
  • Arbetar strukturerat och fungerar både självständigt och i grupp.
  • Har en god kommunikationsförmåga och talar samt skriver både svenska och engelska obehindrat.
  • Tycker om högt tempo, där du får möjligheten att arbeta med flera olika uppgifter samtidigt. Du kommer att hantera operativt arbete parallellt med projektarbete.
  • Har viljan och engagemanget att utvecklas inom rollen.
  • Du har en teknisk högskoleutbildning inom IT, ERP-området eller liknande arbetslivserfarenhet.
  • God förståelse för affärsprocesserna kring området supply chain i ett tillverkande bolag.
  • Kunskaper i Microsoft Dynamics AX och/eller Microsoft Dynamics 365 Finance and Supply chain managementet.

PLACERING

Tjänsten är på heltid med tillträde omgående. Placering i Grevie (utanför Båstad) eller i Malmö.

INTRESSERAD?

Vad roligt!

Lindab arbetar tillsammans med Wise IT i denna rekrytering och du är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josefine Lindborg på josefine.lindborg@wiseit.se vid frågor. Ansök redan idag då vi behandlar inkommande ansökningar löpande och tjänsten kommer att tillsättas så fort rätt kandidat hittats.

(Inga ansökningar via mejl).