Är du en stjärna inom drift och/eller förvaltning av applikationer eller hårdvara för mobila lösningar, kanske till och med i lagernära miljöer? Då är du vår nya kollega!

Din vardag:

Som teknisk förvaltare av mobila enheter har du en nyckelroll i att säkerställa funktionaliteten för mobila enheter inom lager & butiksverksamheten (handdatorer, tablets, scanners etc.) samt tillhörande administrativa system och plattformar. Du kommer vara SGDS Gruppens primära kontakt gentemot strategiska samarbetspartner, leverantörer av hårdvara samt plattformar för managering. Tillsammans med samarbetspartner kommer du stötta förändringar utifrån verksamhetens behov och driva innovationsarbete för att vidareutveckla affären.

Rollen kommer vara en brygga mellan verksamhet, förvaltning, centrala & lagernära IT funktioner samt externa leverantörer avseende funktionalitet för de mobila enheterna, men kommer organisatoriskt tillhöra Technology Services vars uppgifter är att säkerställa funktionalitet inom SGDS Gruppens IT-landskap i sin helhet.

    Du kommer att:

    Säkra att ekosystem för mobila lösningar underhålls och livscykelhanteras

    * Ansvarar för att säkerställa objektens kompabilitet med SGDS Gruppens övriga IT arkitektur och rådande policy/regelverk.

    * Förståelse för processerna som enheterna stöttar

    * Hantera förvaltningsbudget

    * Vara primär kontakt och kravställare mot samarbetspartner och leverantörer av mobila enheter

    * Driva och delta i förändringsprojekt tillsammans med processägare, samarbetspartner och övrig IT.

    * Utföra och koordinera tester för förvaltningsobjektet

    * Äga DRP (disaster recovery plan) tillsammans med IT-drift

    * Deläga BCP (Business continuity plan) tillsammans med verksamheten

    * Framställa och förvalta systemdokumentation

    * Stötta och koordinera installationer av mobila enheter


      Vem är du?

      I denna roll ser vi att du har flera års erfarenhet av att ha jobbat med drift och/eller förvaltning av applikationer eller hårdvara för mobila lösningar, gärna i lagernära miljöer. Du har ett lösningsorienterat mindset och har arbetat med Windows- och Androidplattformar i både äldre och nyare system. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med Zebra/Honeywells lösningar men har även erfarenhet av andra leverantörer.

      För att lyckas i rollen ser vi att du har arbetat teamorienterat, du är van att ta funktionellt ansvar för ett tekniskt område och besitter god social kompetens och van att arbeta i olika former av gruppkonstellationer inklusive tillsammans med externa parter. Rollen innebär att man arbetar med frihet under ansvar och man kommer att styra mycket av sin egen vardag.

      Ansökan

      SGDS-Gruppen samarbetar med Wise IT i denna rekrytering och du är varmt välkommen att kontakta rekryterare Josefine Lindborg vid frågor på josefine.lindborg@wiseit.se. Ansök redan idag via vårt webbformulär då ansökningar behandlas löpande. På grund av GDPR är förhindrade att ta emot ansökningar via mejl. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på SGDS huvudkontor i Bromma.