Är du en serviceinriktad person som tycker att IT och problemlösning är bland det roligaste som finns? Vill du utvecklas i din IT-karriär och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer? Då kan denna tjänst vara perfekt för dig!

Din vardag

Rollen som 1st line supporttekniker innebär varierande och utmanande arbetsuppgifter åt vår kund i centrala Stockholm. Du kommer hjälpa till att stärka kundens interna servicedesk och hjälpa dess anställda med IT-relaterade problem.

Med hjälp av din pedagogiska förmåga hjälper du användare genom telefonsamtal och fjärrstyrning med allt ifrån installationer och felsökningar av mjukvara till identifiering och hantering av hårdvaruproblem. Du kommer hantera både snabba och mer omfattande ärenden, vilket innebär att tidsåtgången kan variera. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att alltid åtgärda problemet och leverera kvalitativ service till användarna! Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer bli tillsvidareanställd hos oss på Wise IT och jobba ute hos vår kund.

Vem är du?

Personen som passar i den här rollen har ett stort IT-intresse och viljan att utvecklas i supportrollen. Du bör ha viss vana av att arbeta med ärendehantering i Windowsmiljö samt användarhantering i program som Active Directory, Exchange/Outlook och MS Office. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av IT-support eller gått en IT-utbildning.

Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa steg.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Centralt läge
  • Friskvård
  • Utvecklingsmöjligheter

Kontakta mig för mer information

Emma Schillerström

Ansök utan CV