Vill du vara med och spela en viktig roll i att driva den digitala förflyttningen och modernisera hela företagsaffären? Var med och forma framtidens produkter som Produktägare.
Din vardag
Som Product Owner (PO) på detta företag kommer du att ha en viktig roll i att modernisera hela företagsaffären, med fokus på att driva den digitala förflyttningen. Du en viktig roll där du representerar användare och kunder i utvecklingsteamet. Du kommer att arbeta nära UX-teamet och vara ansvarig för att identifiera och prioritera behoven för att utveckla en stark och användarvänlig produkt. Under sommaren kommer du att ha möjlighet att starta arbetet med att skapa en produktbacklogg och sedan onboarda ett team för att tillsammans driva arbetet framåt. Det är en spännande tid att vara en del av företaget och du kommer att ha en betydande roll i att forma företagets framtid.
Ditt fokus ligger på att planera och prioritera kommande behov, samt att arbeta med mognad och framåtblickande strategier för produkten. Du samarbetar nära med den taktiska nivån och arbetar tillsammans med andra för att utveckla produkten baserat på kundinsikter. Dessutom bidrar du till teamets formulering av inkrementsmål och hanterar kommunikation, koordinering och samverkan med externa parter och intressenter. Utöver detta innebär rollen som PO följande uppgifter:
- Tillsammans med produktledning och systemarkitekt identifierar, tydliggör och prioriterar du innehållet som tåget/teamen ska leverera.
- Du samarbetar med arkitekter och teamet för att förstå innebörden och konsekvenserna av tekniska förändringar.
- Du stöttar teamet i arbetet med att bryta ner prioriterade behov och önskemål i realiserbara och estimerade aktiviteter.
- Tillsammans med teamet ansvarar du för produktområdets systemapplikationer, vilket innebär att agera på inkomna incidenter, planera för och prioritera uppgraderingar med mera.
- Du sammanställer teamets backlogg och driver PI-planning-aktiviteter tillsammans med produktledning.
- Du deltar aktivt i tågets och teamets aktiviteter, såsom demos, retroperspektiv och tåg-synkronisering.
- Du säkerställer och optimerar förutsättningarna för teamets förmåga att göra det som behövs, exempelvis genom att röja hinder och se till att allt som behövs finns tillgängligt för teamet dagligen.
Vem är du?
Som person är du diplomatisk och har en förmåga att skapa välfungerande samarbeten inom organisationen. Du är en naturlig kommunikatör i from av att du är tydlig, konstruktiv och transparent. Du tar ägarskap utifrån helhetsperspektiv och ser det som ditt ansvar att driva frågor även utanför den givna ”boxen”. Dessutom är du lösningsorienterad och har förmågan att hantera komplexa frågor. Vi sätter stor vikt på vem du är som person och din vilja till att utvecklas. Vi ser att du även har:
- SAF – certifiering
- Product owner certifiering
- Har erfarenhet av att arbeta som Product Owner eller i en liknande roll
- Har erfarenhet av att arbeta i agila team och gärna inom SAF:e.
- Har erfarenhet av att arbete inom försäkrings-, bank- eller liknande bransch
Det är meriterande om du har god förståelse för digitala tjänster och teknik, samt erfarenhet av digital- och kunddriven utveckling.
Passar vi dig?
Kunden i fokus strävar alltid efter att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, och du kan vara en del av det teamet. Hos oss arbetar passionerade kollegor som brinner för kunddriven utveckling. Som en del av gruppen Digitala kundkanaler kommer du att uppleva en transparent och prestigelös kultur som fokuserar på stolthet och samarbete. Vi hjälper varandra att lyckas och arbetar tillsammans för att driva verksamheten framåt.
Vi tror på engagemang, tillit, professionalism och öppenhet som drivkrafter för utveckling, och vi har en öppen och transparent organisation där återkoppling och uppföljning leder affären framåt. Vi värdesätter också mångfald och lägger stor vikt vid hälsa för att skapa en balans mellan arbete och fritid. Hos oss kan du vara säker på att du kommer att bli en del av ett team som arbetar tillsammans för att
skapa de bästa möjliga förutsättningarna för våra kunder, samtidigt som vi trivs och har roligt på jobbet.
Ansökan
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter.
Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.
Kunden i fokus strävar alltid efter att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, och du kan vara en del av det teamet. Hos oss arbetar passionerade kollegor som brinner för kunddriven utveckling. Som en del av gruppen Digitala kundkanaler kommer du att uppleva en transparent och prestigelös kultur som fokuserar på stolthet och samarbete. Vi hjälper varandra att lyckas och arbetar tillsammans för att driva verksamheten framåt.
Vi tror på engagemang, tillit, professionalism och öppenhet som drivkrafter för utveckling, och vi har en öppen och transparent organisation där återkoppling och uppföljning leder affären framåt. Vi värdesätter också mångfald och lägger stor vikt vid hälsa för att skapa en balans mellan arbete och fritid. Hos oss kan du vara säker på att du kommer att bli en del av ett team som arbetar tillsammans för att
skapa de bästa möjliga förutsättningarna för våra kunder, samtidigt som vi trivs och har roligt på jobbet.
ANSÖKAN
Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Mathilda Wahl (Mathilda.wahl@wiseit.se). Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter