Har du minst 6 månaders erfarenhet av en servicedesk eller motsvarande och är redo att ta nästa steg i din karriär? Vill du jobba i en utmanande miljö där det händer mycket? Då kan du bli Skanskas nya supporttekniker!

Din vardag

Som supporttekniker på Skanska kommer du att ta emot, registrera och hantera ärenden som inkommer via telefon och mejl. Du kommer vara den första kontakten som Skanskaanställda har när de får problem med sin dator eller mobiltelefon – det kommer bli ditt ansvar att minimera de tekniska störningar som förekommer i deras vardagliga arbete.

Ärendena som inkommer är både utmanande och varierande och kan handla om både hård- och mjukvara. Bland annat kommer du arbeta i Active Directory samt göra felsökningar och problemlösning i Microsoftmiljö.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer bli tillsvidareanställd hos oss på Wise IT och jobba hos vår kund Skanska i centrala Stockholm. 

Vem är du?

Vi söker dig som är serviceinriktad, tydlig och har en bred allmän kunskap om datorer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från teknisk support. Du har goda svenska och engelska språkkunskaper, i såväl tal som skrift. För att trivas i rollen bör du gilla problemlösning, att ha många bollar i luften samtidigt och en vilja att ständigt utvecklas.

Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Passar vi dig?

Skanska IT Nordic (ITN) är verksamma inom Norden, med cirka 13,000 dagliga användare av effektiva IT-lösningar som tillhandahålls av 180 ITN-kollegor placerade i Sverige. ITN är en integrerad IT-funktion inom Skanska, som medför affärsframgång, är nära integrerad med affärspartners och delar Skanskas övergripande mål och värderingar. Deras fokus är för närvarande inriktat på digital transformation i branschen, för att skapa bättre möjligheter för enklare användning av IT-relaterade tjänster inom Skanska.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Centralt läge
  • Duktiga och roliga kollegor
  • Karriärmöjligheter

Kontakta mig för mer information

Emma Schillerström

Ansök utan CV