Vi söker dig som har erfarenhet av att leda migreringsprojekt på tekniska plattformar

Uppdragsbeskrivning:
Projektledaren kommer att ansvara för planeringen och genomförandet av migrationsprocessen för kundens nuvarande klientportfölj, från det gamla biljettsystemet till den nya globala plattformen. Detta inkluderar tidsplanering, funktionskartläggning, nödvändiga tredjepartsintegrationer och onboarding, samt utrullning av ny funktionalitet till kundens befintliga klientbas i det nya systemet.

Du kommer att skapa onboarding- och implementationsplaner för klienter och samordna resurser för att genomföra de uppgifter som krävs för att lansera en klient i det nya systemet, baserat på de individuella klienternas behov och strikta tidsfrister.

Du kommer också att hålla dig uppdaterad om kommande systemutveckling och arbeta med att rulla ut stora funktioner till relevanta klienter. Du förstår plattformen och hur den kan anpassas efter kundernas behov, med insikten att systemet inte passar alla

HUVUDANSVAR

  • Bedöma/utvärdera klientens behov för projektets initiala omfattning
  • Hantera flera klienter och projekt/uppgifter samtidigt, utveckla detaljerade projektplaner inklusive omfattande uppgiftslistor och realistiska tidsplaner
  • Hantera klienternas förväntningar proaktivt
  • Skapa starka relationer med klienter och teammedlemmar
  • Förmåga att interagera väl med alla nivåer i organisationen, inklusive andra projekt- och implementationschefer
  • Starka presentationsfärdigheter och förmåga att samordna online-möten och utbildningssessioner för klienter
  • Upprätthålla produktkunskap och samordna utbildning för de senaste funktionerna på klientens plats
  • Internt samarbete för att kommunicera klientbehov och problem
  • Identifiera och tilldela projektuppgifter baserat på medarbetarnas färdigheter, erfarenhet och styrkor
  • Övervaka projektets prestation för att säkerställa leverans i tid
  • Identifiera och implementera projektförändringar och ingrepp för att uppnå projektmål
  • Underlätta relevanta kommunikationskanaler för alla intressenter (Slack, möten, Jira, e-post, Confluence etc.)
  • Schemalägga och organisera dagliga stand-ups när det är lämpligt
  • Minska risker genom att hantera förfrågningar om ändring av projektomfattningen
  • Skapa veckovisa statusrapporter för nyckelaffärsmål och distribuera till överenskomna interna intressentgrupper

NYCKELKOMPETENSER & ERFARENHET

  • Erfarenhet av att migrera ett stort antal klienter på tekniska plattformar
  • Regelbundet resande krävs, samt villighet att arbeta utanför normala arbetstider, inklusive helger vid behov
  • Goda kunskaper i Microsoft Office
  • Starka färdigheter inom klienthantering, projektledning och tjänsteleverans
  • Utmärkta kommunikations-, ledarskaps-, interpersonella och förhandlingsfärdigheter krävs
  • Avancerade färdigheter i konfliktlösning
  • Starka analytiska färdigheter och erfarenhet av rapportering
  • Kundfokus och anpassningsförmåga till olika personlighetstyper
  • Förmåga att multitaska, prioritera och hantera tid effektivt
  • Förmåga att vara flexibel och anpassa sig i en dynamisk miljö
  • Erfarenhet av coaching och mentorskap
  • Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Erfarenhet av att arbeta med verktyg som Slack, JIRA, Confluence och Teamwork eller liknande projektplaneringsverktyg.

Omfattning: 100%

Språk: Svenska

Vänligen ansök snarast med:

– Ditt uppdaterade CV

– Timpris (inkl. omkostnader)

– Tillgänglighetsdatum

– En kort motivering varför du är lämplig uppdraget.