Tech Agent Program är en fullspäckad 4-veckorsutbildning med start i mars 2020 för dig som verkligen vill satsa. Vi tror att du kan gå hur långt som helst så länge du har rätt driv, inställning och törst efter kunskap. Idag är klivet in till IT-branschen alldeles för stort och det vill vi göra något åt!

Vi tror att du som söker till programmet har arbetat med service tidigare och har en längtan efter att byta bransch. Har du viljan och siktet inställt på IT-branschen, så vill vi vara din karriärpartner som gör drömmarna till verklighet. Tillsammans gör vi dig till vår nästa stjärna inom IT-support – Tech Agent hero!

 

Om utbildningen

Tech Agent Program drivs i samarbete med BiTA som är ett ledande utbildningsföretag. Utbildningen varvas med teori, labbar och självstudier. Vi förutsätter att du har en viss teknisk kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.

Vi garanterar alla som tar examen en Stockholmsbaserad anställning som tar vid när programmet är slut. Utbildningen är tuff – så du bör inte vara rädd för att ta dig an en utmaning när du söker.

Kursinnehåll

DEL 1 – SERVICEDESK

Den första delen av programmet kommer du att lära dig om hur en servicedesk är uppbyggd och fungerar.

1. SERVICEDESK METODER, ROLLER OCH PROCESSER

Branschens historia och framtid, terminologi, eskalering, mätetal, KCS, ITIL och Agile.

2. KUNDKOMMUNIKATION

Kundservice, samtalsteknik, frågeteknik, förberedelseteknik och kommunikation i skrift och tal.

3. STÖDJANDE VERKTYG

Fjärrstyrning, ärendehantering, telefonisystem och chat.

4. PROBLEMLÖSNING

Tankemodeller för problemlösning, frågeteknik, IMPACT, problem management och RCA.

5. KONSULTMÄSSIGHET

Intervjuteknik, retorik i presentationer, powerpoint, effektivitet, stresshantering, professionalism och integritet.

DEL 2 – TEKNIK

Den tekniska delen i programmet baseras på IT-branschens väletablerade certifieringar för grundläggande IT-kunskaper, CompTIA A + Core 1 och Core 2.

6. GRUNDLÄGGANDE IT-KUNSKAP

Core 1: Mobil (IOS, Android), nätverk (switch, router, firewalls), hårdvara, virtualisering och cloud, hårdvara- och nätverksfelsökning.

Core 2: Operativsystem, säkerhet, felsökning av mjukvara, operational procedures.

7. MJUKVARA

Patchning, distribution av mjukvara, kontohantering och Active Directory.

8. APPLIKATIONER

Office 365, SharePoint, browsers (Internet Explorer, Chrome), Acrobat Reader, fjärrstyrning.

9. TEKNISK FELSÖKNING

Laboration med utbildning i teknisk felsökning.

Villkor

Då vi på Wise IT vill underlätta för fler människor att öppna upp sina ögon för en karriär inom IT har vi valt att stå för hela utbildningskostnaden. Det enda vi begär av dig är full närvaro och engagemang i programmet. Vi garanterar även en anställning som konsult hos oss när du är klar med utbildningen, under förutsättningen att du blir godkänd och får ditt examensbevis. Utbildningen och anställningen är placerad i Stockholm.

Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa steg.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Arbete i team
  • Eget ansvar
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Kontakta mig för mer information

Ansök utan CV