Har du arbetat inom first line support och är redo att ta nästa steg? Trivs du i en supportroll med mycket eget ansvar? Då kanske du är just den vi söker till Excantos servicedesk!

Din vardag

Du kommer att ingå i ett Servicedesk-team på 10 personer och du kommer att vara 2nd line support. Då de supporterar ett hundratal kunder kommer du få en utmanande och rolig roll, som ställer höga krav på struktur och att kunna hantera flera processer parallellt. Du kommer att arbeta med ärenden via telefon, mail och ärendehanteringsverktyget. Utöver det är du även SCM (kundansvarig för supporten mot kunder). Att vara SCM innebär att man är ansvarig för bl.a. månadsrapporter till kunden, supportdokumentation för kunden.

Vem är du?

Rätt person för den här rollen är en person som har något års erfarenhet inom support och som vill lära sig mer. Du har viss vana av att arbeta med ärendehantering i Windowsmiljö. Du har erfarenhet av problemlösning samt användarhantering i Active Directory, Exchange/Outlook, MS Office, grundläggande nätverkskunskaper och SCCM. Det är meriterande om du tidigare har suttit i en 2nd line support.

Är det dig vi söker? Tveka då inte att ansöka redan idag!

Vi ser fram emot Din ansökan!

Passar vi dig?

Excanto är ett heltäckande IT-tjänsteföretag som grundades 1999. Vi är idag experter på modern och säker IT-drift, molntjänster, nätverk- & IOT-tjänster för fastighet och kontor. Excanto erbjuder även DaaS/VDI tjänsten eDesktop som är en Virtuell PC för aktivitetsbaserat arbetssätt och säkra managed desktop lösningar.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Duktiga och roliga kollegor
  • Eget ansvar
  • Kollektivavtal
  • Utvecklingsmöjligheter