IT Support & Operations

Rekrytering och konsulter inom IT-support, infrastruktur, systemadministration, molntjänster och IT-drift.

Business IT

Rekrytering och konsulter - ledare och verksamhetsnära roller inom t.ex. projektledning, kravanalys, test och affärssystem.

Software & Development

Rekrytering av utvecklare – med specialisering inom backend och frontend, DW/BI-databas, mjukvaruarkitekter och CTO-roller.

Wise IT Inhouse

Din professionella rekyteringspartner inhouse hos er - IT-rekryterare, IT-researchers, konsultation och rekryteringsåtaganden.

Axfood IT tog in en Tech Agent ” Om jag behöver en resurs så skulle jag inte tveka inför någon som har gått programmet”

Meya Torun jobbar som avdelningschef för IT-supporten på Axfood IT, 2019 tog hon in en Tech Agent. Här delar hon […]

Meya Torun jobbar som avdelningschef för IT-supporten på Axfood IT, 2019 tog hon in en Tech Agent. Här delar hon med sig av sina erfarenheter av att ta in en Tech Agent!

– Jag upplever att Tech Agenten var väldigt motiverad och taggad inför uppdraget. Det kändes skönt att veta att det här var en person som hade fått rätt utbildning och visste vad som förväntades av en supporttekniker.

Att ta in en Tech Agent innebär att Wise IT och företaget som tar in agenten har ett nära samarbete och tillsammans tar ansvar för kompetensförsörjningen i branschen. Wise IT hittar talangerna med stor potential och ger dem en intensiv grundutbildning. Därefter tar utbildningen vid ute på uppdrag hos kund. Upplärningen av en Tech Agent blir kortare i och med att de redan fått en gedigen introduktion för arbetet.

– Jag tycker att samarbetet har fungerat utomordentligt bra! Wise IT lyckas alltid matcha resurser utifrån våra behov, de kan läsa av oss och det händer ofta att vi blir positivt överraskade.

Om Meya ska ge ett tips till företag som vill ta in en Tech Agent från årets omgång är det att se till att förbereda en bra introduktion. Även om alla Tech Agents får en utbildning av Wise IT är de fortfarande nya i branschen och det är viktigt att de blir väl omhändertagna när de kommer ut på uppdrag. Hon rekommenderar att man utser mentorer till sina Tech Agents som kan hjälpa till att se till att onboardingen blir så bra som möjligt.

Meya berättar vidare.

– Om jag behöver en resurs så skulle jag inte tveka inför någon som har gått programmet. Det känns tryggt att veta att Agenten har relevant och nödvändig kunskap med sig till företaget. Men det viktigaste kanske är att hen känns väldigt motiverad vilket bidrar till energi. Introduktionen blir effektivare, och roligare!

Vi avslutar med 2 snabba frågor till Meya:

Skulle du rekommendera andra att ta in en Tech Agent? Och varför?

– Ja, absolut. Framförallt för att det är Agenter som är motiverade och har rätt grundkunskaper för att utvecklas till en grym supporttekniker.

Vad skulle du säga till någon som funderar på att ta in en Tech Agent från programmet som startar i mars 2022?

– Tveka inte, det är supermotiverade personer som verkligen älskar service och teknik, den där kombon som ibland är så svår att hitta!  

Kontakt

×

Är du kandidat och söker nytt jobb? Connecta med oss här!

Kontakt


Är du kandidat och söker nytt jobb? Connecta med oss här!

Registrera dig här

Genom att skicka formuläret godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Privacy Policy.