IT Support & Operations
Rekrytering och konsulter inom IT-support, infrastruktur, systemadministration, molntjänster och IT-drift.
Det snackas mycket om agila arbetssätt men vad är ett agilt arbetssätt och går förhållningssättet/metoden verkligen att applicera på alla team och arbetsgrupper – exempelvis servicedesken?
Ordet agilt kommer från det engelska ordet ”agile” och betyder lättrörlig. I en tid där digitalisering är en nödvändighet så är lättrörlighet och förändringsbenägenhet ett måste för att ”hänga med i svängarna”. Även servicedesken behöver uppdatera sina sätt att arbeta. Att arbeta agilt innebär att fokusera på kundnyttan och tillfredställelse – vilket är exakt det en servicedesk fokuserar på.
Att arbeta agilt handlar om att vara villig till (och intresserad av) att förbättra processer och produkter som leder till kundnytta. Att ha fokus på och jobba nära kunden. Låter inte det som något för en servicedesk? För visst vill vi som företag hitta snabbare sätt att produktutveckla, komma närmare kunden och få till ett mindset där det är bättre att försöka och misslyckas än att inte försöka alls?
Stockholm
Göteborg
Malmö
Helsingfors
Är du kandidat och söker nytt jobb? Connecta med oss här!
Genom att skicka formuläret godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Privacy Policy.