Kickstarta din IT-karriär som supporttekniker! Bli en del av Wise IT och hjälp användare hos en ledande aktör inom samhällsutveckling. Teknik, service och utveckling i fokus!
Är du i början av din IT-resa eller har du redan testat på IT-support några månader och vill ta nästa steg? Nu har du chansen att arbeta som IT-konsult hos Wise IT och göra skillnad i vardagen för användare hos en av Sveriges ledande aktörer inom samhällsutveckling.
Här får du inte bara utvecklas tekniskt – du får också jobba i en miljö där problemlösning, samarbete och service står i centrum!
Din vardag
Som IT-supporttekniker är du användarnas första kontakt när tekniken krånglar. Dina dagar blir varierande och utvecklande – där du bland annat kommer att:
- Ge support via telefon, chatt och mejl
- Hjälpa användare med lösenordsproblem, felsökning och installationer
- Arbeta i en modern IT-miljö med Windows och Microsoft 365
- Registrera och hantera ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Samarbeta tätt med kollegor för att snabbt lösa tekniska problem
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att hjälpa andra och har ett genuint intresse för IT. Du är nyfiken, lösningsorienterad och trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet.
Vi tror att du har:
- Tidigare erfarenhet av kundservice, gärna från helpdesk
- Ett stort teknikintresse och vill utvecklas inom IT
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- En serviceinriktad inställning och förmåga att skapa förtroende
Det är meriterande om du även har:
- Några månaders erfarenhet av IT-support och vill växa vidare
- Grundläggande kunskaper i Windows och Microsoft 365
- Kännedom om Active Directory, Microsoft Intune eller ärendehanteringssystem