Vi söker en onsite-tekniker till ett större bolag i Malmö med start omgående. Du kommer att arbeta på plats och vara en viktig del av den dagliga IT-supporten.

Vad innebär det att vara Onsite-tekniker hos kund?

Vi söker en junior onsite-tekniker med erfarenhet av IT-support och hårdvara till ett uppdrag i Malmö. Du kommer att arbeta på plats, heltid, med fokus på att ge tekniskt stöd till användare och hantera datorer i verksamheten.

Arbetsuppgifterna är varierande och praktiska, med fokus på användar nära IT-stöd och hantering av hårdvara. Du kommer bland annat att arbeta med:

  • Hantering av inkommande och utgående datorer
  • Säkerställa att mjukvara och AD-konton har rätt behörigheter
  • Reimage/installera om datorer enligt etablerad process
  • Incidenthantering via ServiceNow
  • Återtag av datorer vid avslut av leasing
  • Onsite felsökning och teknisk support till slutanvändare
  • Stöd vid datorutbyten och andra IT-relaterade uppgifter

Vad söker vi hos dig?

Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse och trivs med att arbeta hands-on med IT-support och hårdvara. Du är en problemlösare som gillar att ta ansvar, följa rutiner och ge service med kvalitet.

Du har:

  • Minst 1 års erfarenhet av liknande teknikerroll
  • Körkort 
  • God kunskap om Windows-klientplattform och Active Directory
  • Erfarenhet av ServiceNow är meriterande
  • God förståelse för felsökning och hantering av hårdvara
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.