Johan Pettersson, CIO på AJ Produkter, är övertygad om att ett bra CRM-stöd är nyckeln till att hitta nya sätt att jobba för att få nöjdare kunder. AJ Produkter har försäljningsbolag och produktion i 19 länder, 900 anställda och omsätter 1,6 miljarder kronor.

AJ Produkter har ett oväntat stort sortiment, vilket gör att de har potentiella kunder i alla företag i alla marknader som de verkar på. CRM-systemet blir en viktig platshållare för att lagra all information om de interaktionerna de har med kunderna.

”Vår största utmaning är att alla våra konkurrenter gör exakt samma sak. Vi måste kunna vara innovativa och hitta nya sätt att jobba”, säger Johan.

Wise IT har hjälpte AJ Produkter att hitta CRM-specialisten Helena Blücher, som kunde koordinera och stötta utrullningen av nya CRM-processer.

”Nyckeln till framgång för oss är att vi ska bygga en kultur på AJ produkter, för leverera bättre tjänster till våra kunder”, avslutar Johan.

Prenumerera på bloggen