IT Support & Operations
Rekrytering och konsulter inom IT-support, infrastruktur, systemadministration, molntjänster och IT-drift.
På grund av Covid-19 och rådande utmaning på arbetsmarknaden har vi valt att skjuta upp Tech Agent Program tills vidare. Vi ser däremot fram emot den dagen vi åter igen kommer kunna starta upp en klass av talangfulla tekniskt kunniga individer som vill komma in på IT-arbetsmarknaden.
Tech Agent Program är en fullspäckad 4-veckorsutbildning för dig som verkligen vill satsa. Vi tror att du kan gå hur långt som helst så länge du har rätt driv, inställning och törst efter kunskap. Idag är klivet in till IT-branschen alldeles för stort och det vill vi göra något åt!
Vi tror att du som söker till programmet har arbetat med service tidigare och har en längtan efter att byta bransch. Har du viljan och siktet inställt på IT-branschen, så vill vi vara din karriärpartner som gör drömmarna till verklighet. Tillsammans gör vi dig till vår nästa stjärna inom IT-support – Tech Agent hero!
Nästa omgång av Tech Agent Program kommer vara under hösten 2020. Vill du få en notis när ansökningsperioden öppnar? Lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss när du kan söka.
Tech Agent Program drivs i samarbete med BiTA som är ett ledande utbildningsföretag. Utbildningen varvas med teori, labbar och självstudier. Vi förutsätter att du har en viss teknisk kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.
Vi garanterar alla som tar examen en Stockholmsbaserad anställning som tar vid när programmet är slut. Utbildningen är tuff – så du bör inte vara rädd för att ta dig an en utmaning när du söker.
Första delen av programmet fokuserar på servicedesken och dess uppbyggnad.
1. SERVICEDESK METODER, ROLLER OCH PROCESSER
Branschens historia och framtid, terminologi, eskalering, mätetal, KCS, ITIL och Agile.
2. KUNDKOMMUNIKATION
Kundservice, samtalsteknik, frågeteknik, förberedelseteknik och kommunikation i skrift och tal.
3. STÖDJANDE VERKTYG
Fjärrstyrning, ärendehantering i ServiceNow, telefonisystem och chat.
4. PROBLEMLÖSNING
Tankemodeller för problemlösning, frågeteknik, problem management och Root Case Analysis.
5. KONSULTMÄSSIGHET
Affärsmässighet, uppförande, ABC (Attityder, beteenden och kultur), etik, intervjuteknik, effektivitet, stresshantering, professionalism och integritet.
Den tekniska delen i programmet baseras på IT-branschens väletablerade certifieringar för grundläggande IT-kunskaper, CompTIA A + Core 1 och Core 2 så att du är väl förberedd när du tar examen.
6. GRUNDLÄGGANDE IT-KUNSKAP
Core 1: Mobil (IOS, Android), nätverk (switch, router, firewalls), hårdvara, virtualisering och cloud, hårdvara- och nätverksfelsökning.
Core 2: Operativsystem, säkerhet, felsökning av mjukvara, operational procedures.
7. MJUKVARA
Patchning, distribution av mjukvara, kontohantering och Active Directory.
8. APPLIKATIONER
Office 365, SharePoint, browsers (Internet Explorer, Chrome), Acrobat Reader, fjärrstyrning.
9. TEKNISK FELSÖKNING
Laboration med utbildning i teknisk felsökning.
Vad gör egentligen en supporttekniker? Här kan du läsa mer om arbetsuppgifter, lön och framtidsutsikter för personer inom IT-support.
ANSÖKAN
TELEFONAVSTÄMNING
INTERVJU
REFERENSER
BAKGRUNDSKONTROLL
BEKRÄFTELSE AV PLATS
UTBILDNINGEN BÖRJAR
EXAMEN
ANSTÄLLNING HOS WISE IT
Då vi på Wise IT vill underlätta för fler människor att öppna upp sina ögon för en karriär inom IT har vi valt att stå för hela utbildningskostnaden. Det enda vi begär av dig är full närvaro och engagemang i programmet. Vi garanterar även en anställning som konsult hos oss när du är klar med utbildningen, under förutsättningen att du blir godkänd och får ditt examensbevis. Utbildningen och anställningen är placerad i Stockholm.
Är du kandidat och söker nytt jobb? Connecta med oss här!
Genom att skicka formuläret godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med vår Privacy Policy.