Har du längtat efter att få komma in i IT branschen? Nu finns möjlighet att söka till höstens upplaga av Tech Agent Program 🙂

Idag är klivet in till IT-branschen alldeles för stort och det vill vi göra något åt! Tech Agent Program är en fullspäckad 4-veckorsutbildning för dig som verkligen vill satsa! Med rätt driv, inställning och kunskapstörst tror vi att du kan gå hur långt som helst. Höstens upplaga startar den 26 september 2022

Vi tror att du som söker till programmet har arbetat med service tidigare och har en längtan efter att byta bransch. Har du viljan och siktet inställt på IT-branschen, så vill vi vara din karriärpartner som gör drömmarna till verklighet. Tillsammans skapar vi möjlighet för dig att bli vår nästa stjärna inom IT-support.

 ”Om man inte har jobbat inom IT tidigare och känner ett intresse så är det en jättebra ingång. Det är en kort utbildning med garanterat jobb. Det är en bra möjlighet att få testa på branschen om man tycker att det verkar roligt”  

Axel Lind, tidigare Tech Agent som idag är inne på sitt andra uppdrag via Wise IT. Läs hela intervjun här: Axel bytte karriär på fyra veckor | Wise IT

Om utbildningen

Tech Agent Program drivs i samarbete med BiTA som är ett ledande utbildningsföretag. Utbildningen varvas med teori, labbar och självstudier. Vi förutsätter att du har en viss teknisk kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.

Vi garanterar alla som tar examen en Stockholmsbaserad anställning som tar vid när programmet är slut. Utbildningen är tuff – så du bör inte vara rädd för att ta dig an en utmaning när du söker.

Kursinnehåll

Kursinnehållet kan komma att ändras något innan programstart.

DEL 1 – SERVICEDESK

Den första delen av programmet kommer du att lära dig om hur en servicedesk är uppbyggd och fungerar.

1. SERVICEDESK METODER, ROLLER OCH PROCESSER

Branschens historia och framtid, terminologi, eskalering, mätetal, KCS, ITIL och Agile.

2. KUNDKOMMUNIKATION

Kundservice, samtalsteknik, frågeteknik, förberedelseteknik och kommunikation i skrift och tal.

3. STÖDJANDE VERKTYG

Fjärrstyrning, ärendehantering, telefonisystem och chat.

4. PROBLEMLÖSNING

Tankemodeller för problemlösning, frågeteknik, IMPACT, problem management och RCA.

5. KONSULTMÄSSIGHET

Intervjuteknik, retorik i presentationer, powerpoint, effektivitet, stresshantering, professionalism och integritet.

DEL 2 – TEKNIK

Den tekniska delen i programmet baseras på IT-branschens väletablerade certifieringar för grundläggande IT-kunskaper, CompTIA A + Core 1 och Core 2.

6. GRUNDLÄGGANDE IT-KUNSKAP

Core 1: Mobil (IOS, Android), nätverk (switch, router, firewalls), hårdvara, virtualisering och cloud, hårdvara- och nätverksfelsökning.

Core 2: Operativsystem, säkerhet, felsökning av mjukvara, operational procedures.

7. MJUKVARA

Patchning, distribution av mjukvara, kontohantering och Active Directory.

8. APPLIKATIONER

Office 365, SharePoint, browsers (Internet Explorer, Chrome), Acrobat Reader, fjärrstyrning.

9. TEKNISK FELSÖKNING

Laboration med utbildning i teknisk felsökning.

Villkor

Då vi på Wise IT vill underlätta för fler människor att öppna upp sina ögon för en karriär inom IT har vi valt att stå för hela utbildningskostnaden. Det enda vi begär av dig är full närvaro och engagemang i programmet. Vi garanterar även en anställning som konsult hos oss när du är klar med utbildningen, under förutsättningen att du blir godkänd och får ditt examensbevis. Utbildningen och anställningen är placerad i Stockholm.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Cajsa Nytell (cajsa.nytell@wiseit.se). Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Vi arbetar enligt löpande urval. Välkommen med din ansökan!